Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Ez vagyok én

2013. április 21. - Carlota

Kedves Olvasók! 

Sokat gondolkodtam miről írhatnék mostanában, de az a problémám, hogy eléggé személyes jellegű dolgok foglalkoztatnak, úgyhogy ezekről nem igazán tudok írni. Ezért gondolkodtam azon, hogy kitöltök esetleg egy kérdőívet, mellyel talán tökéletesen fölösleges információkat kaptok rólam, de rájöttem nem szeretem ezeket a vezető kérdéseket. Úgyhogy helyette elárulok Carlotáról azaz rólam néhány tökéletesen felesleges információt Kíváncsi vagyok tudok-e meglepetést okozni annak aki ismer. 

Szóval ez vagyok én: 

165 cm és körülbelül 58kg vagyok, de mindenkinek 56-ot mondok, mert az sokkal de sokkal jobban hangzik. :) Hosszú barna hullámos hajam van, ami mindenki szerint nagyon szép. És én hónapok óta fontolgatom, hogy érettségi után levágatom. Kicsi koromban sötétbarna szemem volt mely az évek során zöldesbarnává "mutálódott". :D Nem igazán hordok magassarkú cipőt és nem lehet behatárolni milyen stílusú ruhákat hordok.  

Kajasznob vagyok. A finom ételekre képes vagyok csillagászati összegeket költeni, legyen az alapanyag, melyekből én főzök, vagy jó étterem, ahol remek a kínálat. A tükörtojást csak úgy eszem meg, ha a sárgája is meg van sütve, de inkább rántotta párti vagyok. Nem szeretem a főzelekéket, ez alól kivételt képez a borsófőzelék, amit viszont édesen szeretek. Laktózérzékeny vagyok, ennek ellenére, könnyen elcsábulok ha tejtermékről van szó. Szeretem a kávét, a cappucinot és az egyéb kávés dolgokat, de ha kávézóban járok mindig forrócsokit rendelek. A kedvenc gyümölcsöm az eper, rangban a második pedig az áfonya. Áfonyás muffinnal bármikor le lehet venni a lábamról.  

Nagyon szeretek olvasni! Kedvenc könyvem Jane Austentól a Büszkeség és Balítélet, mert szerintem amellett, hogy romantikus regény, rendkívüli humorral és társadalomkritikával van megfűszerezve. Nagy rajongója vagyok Jane Austennek is, illetve nagyon szeretem a 19.századi klasszikus regényeknek. De nem vetem meg a fantasy stílusjegyében íródott műveket sem. Sőt, mondhatni bármit elolvasok ami jó. 

il_fullxfull.117472145.jpg

Reménytelenül romantikus vagyok. Az a típus aki néha a neten nézeget esküvői ruhákat, mert olyan szépek. Mióta az eszemet tudom, ha megkérdezték tőlem mi akarok lenni, mindig rávágtam valami foglalkozást. Egyet azonban biztosan tudtam, ha törik, ha szakad én anya leszek. Azóta rájöttem gyógyítani is szeretnék. Nagy tervem, hogy egyszer ki fogok menni egy afrikai árvaházba, mint segítő, mint orvos, és nagyon szeretnék, (ha a Jóisten is úgy akarja) onnan hazahozni egy kis árvát. Néha elképzelem a társamat akivel le fogom élni majd az életem, úgy képzelem, ő érteni fogja ezeket. :D 

A kedvenc virágom a tulipán. Azért mert az óvodában ez volt a jelem. Mindig azt mondtam, egy férfinek a szívemhez vezető út első lépcsőfoka az, ha rózsa helyett tulipánt hoz, mert akkor tudom, hogy figyel rám. Az egyik kedvenc napszakom a szürkület, mert egészen más megvilágításba helyez mindent és mert szerintem bosszantóan kevesen szeretik. A kedvenc színem a bordó és a narancssárga. Ha lenne egy kívánságom én boldogságot kívánnék az egész világon mindenkinek. tulipanmezo2.jpg

Régi vágyam, hogy eljussak egyszer Párizsba, Új-Zélandra, Írországba és Izlandra. Az utolsó három helyre azért, mert meg vagyok győződve arról, hogy itt még lehet tündérekkel és koboldokkal találkozni. :D Arról is meg vagyok győződve, hogy ismert énekesünk, Enya is egy tünde vagy tündér (ahogy tetszik) aki elhatározta, hogy a zenéjével jobb hellyé teszi ezt a világot. Ennek ellenére a kedvenc előadóm mégis Ákos, mert míg Enya egy másik világba repít, Ákos sokszor az evilági gondjaimat fogalmazza meg, segít rajtuk.

A legelső emlékem külföldről van. Azt hiszem Horvátországban lehettünk, szikrázóan sütött a nap és nagyon szomjas voltam. Apukám felemelt egy ivókúthoz és megitatott. Előtte megkérdeztem tőle ez a víz nem sós-e. :) Büszke vagyok két igére melyet nagyon is a sajátomnak mondhatok. Az egyik: János, 3,16: "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." Ez a keresztelési igém. A másik: Máté, 5,16: Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy lássák jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat." Ez a konfirmációs igém. 

A szeretteim számomra a legfontosabbak, értük majdhogynem bármit megtennék. Kevesen vannak akik igazán ismernek, de azt hiszem Mogyee és Xinaf ide sorolható. Van egy csodás mondatunk Mogyeeval amit szerintem megengedi, hogy megosszak: "A barátok táplálják egymás reményét. Nekik egyformán kedves a másik álma." Ez sokszor tartja bennem a lelket. 

Ha szomorú vagyok, magamban legtöbbször a Tarzan című mesefilmből a A szívem vigyáz rád című dalt dúdolom magamban. Ha félek akkor egy keresztény dalt. A számomra legkedvesebb dalt, amiről ez a blog is szól először egy rádióban hallotam, egy nagyon hasonló szituációban amit Ákos Keresem az Utamban megénekelt. A kedvenc filmjeim a Gyűrűk Ura trilógia. Ezek azok a filmek amiket bármikor meg tudok nézni, és amiből bármikor tudok idézni. 040609ga0105.jpg

Sok karakter volt akikkel kedvenc filmjeim, vagy könyveim során azonosulni tudtam, mégis a legmegdöbbentőbb hasonlóságot Suzannne Collins: Éhezők Viadalának trilógiájában olvastam. Az egyik főszereplő, Peeta Mellark bár fiú, mégis olyan mintha én lennék. Minden döntése, mondata cselekedete olyan amit én is tettem volna, hasonló helyztben. Tulajdonképpen ő én. De aki igazán szavakba öntötte ezt rólam az Mogyee, a bejegyzését itt olvashatjátok: http://mogyeee.blog.hu/2013/04/18/en_katniss_everdeen 

És végezetül szeretném veletek megosztani kedvenc könyvemből az egyik legkedvesebb idézetemet. Figyeljétek azt a bújtatott humort és társadalomkritikát! Na ezért szeretem Austent, de erről talán majd egy későbbi bejegyzésben. :)

"Általánosan elismert igazság, hogy a  legényembernek, ha vagyonos, okvetlenül kell feleség.
Ez az igazság oly mélyen bevésődött a vidéki családok lelkébe, hogy ha ilyen ember csöppen a szomszédságukba, rögtön egyik vagy másik leányuk jog szerinti tulajdonának tekintik, még ha nem ismerik is érzéseit vagy nézeteit." 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://carlota.blog.hu/api/trackback/id/tr515236767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mogyee 2013.04.21. 20:53:15

LE. NE. MERD. VÁGATNI. A. HAJAD.

Tetszett, nagyokat mosolyogtam közben :) Majdnem mindent tudtam már ezekből, de volt, amit nem ennyire pontosan.

A mondatunk meg terjedjen csak! Én is úgy loptam valakitől ;)

És ha még lehetne egyetlen kérdésem, ami szerintem belefér... van olyan irodalmi/filmművészeti karakter, (nemtől függetlenül) akiben nagyon magadra ismertél? Mintha a te kitalált alteregód lenne? (erre csak azért érdekel, mert mióta ismerlek, a változásaidnak megfelelően rengeteg ilyen volt. Mit gondolsz, ki az aktuális? :))

Lehet, ellopom ezt a bejegyzést, és megcsinálom én is. Tetszett :)

Carlota 2013.04.22. 17:19:53

@Mogyee:
Csak fontolgatom, egyellőre csak fontolgatom. :D

Örülök, hogy tetszett, lopd nyugodtan az ötletet, sőt Xinaf blogjában is szívesen olvasnék egy hasonlót.

Igazad van, Peeta karakterét még beleírom, de szerintem ő több mint egy aktuális hasonlóság. Eltekintve néhány tényleg apróságtól, ő megdöbbentően olyan mint én. De azt hiszem te ezt elég pontosan és meghatóan kifejtetted. :D

Malkav 2013.04.22. 21:45:21

@Carlota:
Emberemlékezet óta nem blogoltam, de most kísértést éreztem, hogy a saját (elfeledett) világomba megírjak egy hasonlót. Csak legyen szemmel látható kérdésáradat, amikre válaszoljak... XD

Carlota 2013.04.24. 19:38:04

Nosza rajta! Én várni fogom! :)

Malkav 2013.04.25. 22:38:42

@Carlota: Nem kell tovább várnod, megírtam. :$ Előtted a pálya. :D

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2013.04.25. 23:16:40

@Carlota:
Kb. ezer hasonlót olvashatsz rólam... személyiségteszt néven futnak ezek az írásaim. :P

Carlota 2013.04.27. 22:55:30

@Xinaf: Tudom, ez adta az ihletet ehhez. :)
süti beállítások módosítása