Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Istenről beszélgetni

2012. szeptember 13. - Carlota

Kedves Olvasók! 

Igencsak érdekes hittanórában volt részem a mai nap. Körbeültük az asztalt, s beszélgttünk. Méghozzá azokról a dolgokról, melyek engem érdekelnek. Beszélgettünk könnyező ikonokról, extázisról, csodákról, s azok hajszolásáról, ördögűzésekről, s ennek kapcsán betegségekről. Sebek szakadtak föl ezen az órán, talán nem is csak egy diáknál, s még olyan is volt aki elsírta magát. 

Oly sok idő után elkezdtem emlékezni milyen csodálatos, de mégis milyen nehéz dolog Istenről beszélgetni. Mármint úgy igazán. Az embernek ilyen idős korban kezd kialakulni egy képe róla és a világról, melyhez vannak akik görcsösen ragaszkodnak. Felmerült bennem, vajon mi a mély hit? Tényleg annak van mély hite aki minden lelki kérdésére talál választ, ha más nem, hát az egyháztól? Ha tényleg hiszek, akkor ragaszkodom a hitemhez? Görcsösen is? És mi van azokkal akik mást hisznek? Logika és hit megférhet egymás mellet, vagy ha hinni akarok hagyjam az észérveket? Azért hiszünk mert tudjuk az igazságot? Honnan vagyunk biztosak benne, hogy ez az igazság?  

Ilyen és ehhez hasonló gondolatok cikáztak bennem, miközben beszélgettünk a többiekkel. Meglepő volt, hogy bár ugyanahhoz a felekezethez tartozunk, mégis egyes dolgokat mennyire másképp hiszünk. S ami még meglepőbb volt, kivülálló ember számára milyen pici dolgokon vitatkoztunk. Valahogy mindenki meg akarta győzni a másikat, mintha az ő kezében lenne az igazság kulcsa. Persze mindannyian hozzátettük, hogy "szerintem" vagy "én úgy hiszem" de valahol úgy beszéltünk (engem is beleértve) mintha nem is hinnénk, hanem biztosan tudnánk az igazságot. Mégis miután kijöttem az óráról rádöbbentem milyen keveset tudok Istenről, s az ő szándékairól. 

A mély hit, ez volt a másik amin sokat gondolkodtam. Volt egy osztálytársam, aki a beszélgetések során folyamatosan úgy beszélt, mintha ő magát Krisztust kérdezte volna meg ezekről a dolgokról, bár egy átlag ember szemében amiket állított furcsának tűnhettek volna. Persze mi is igyekeztünk őt meggyőzni a saját igazunkról, de ő nem hallgatott ránk, mondván ő ebben hisz. Erre fogalmazta azt a másik csoporttársam, "tudom XY, neked mély a hited, de nem gondolod, hogy..." Ez megfogott. Szóval mély hit. Világ életemben próbáltam megérteni Istent, de mindig úgy fogalmaztam hiszek benne. Persze egyre több kérdést tettem fel, ahogy nőttem és kezdtem megismerni a világot. Sőt már nem egyszerűen a világ és Isten kapcsolatáról, hanem magáról Istenről. Amire találtam logikus választ, azt neveztem hitnek, s amire nem abban kételkedtem. Ma azonban rádöbbentem, nem is tudom mi az a hit.   

Tudom, hogy van Isten és tudom, hogy szeret engem. De ezen kívül úgy érzem nem tudok semmit.A hit ajándékát pedig még nem kaptam meg. Pedig szeretném, s ezt keresem oly sok helyen. Keresem a barátaimban, a családomban, az otthononban, az iskolában, a lelkészben, a templomban, az igehirdetésben, de azt hiszem nem találom. Talán néha amikor egyedül ülök a fák alatt érzem, hogy Isten rámmosolyog, de hol van ez a hittől? Megkapom valaha is ezt a kiváltságot? 

Hát ezért érdekes Istenről beszélgetni, furcsa dolgokra jöhet rá az ember. Mégis, annak ellenére, hogy ez nem túl kellemes felismerés, valahol egy picit megnyugodtam. Olyan ez, mikor az orvos végre felismeri mi is a beteg problémája, s megkeresheti rá a gyógymódot. Így meg fogom találni a gyógymódot én is. Azt hiszem.:) 

A bejegyzés trackback címe:

https://carlota.blog.hu/api/trackback/id/tr584775294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.09.14. 17:19:22

Huh, nem a legegyszerűbb témát vetted elő...
Úgy gondolom, a hit nem más, mint elfogadni, hogy van Isten. A hit alapja ez. Utána jönnek a mélyebb rétegek:
- Elfogadni, hogy az Isten jó, és mindenható.
- Elfogadni, hogy az Isten szeret, nem csak általánosságban, hanem személy szerint engem is. (Hiszen meghalt értem a kereszten!)
- Elfogadni, hogy jobban tudja, mire van szükségem, és mi a jó nekem, mint én, saját magam.
És lehetne még sokkal tovább boncolgatni. Azért emeltem ki az "elfogadom" részt minden példámnál, mert a hit attól válik hitté, hogy bár tudományosan nem bizonyítható, de mégis elHISZEM, hogy így van.
Bár, aki vágyik rá, és szükségét érzi, az kap rengeteg jelet az Istentől - én magam annyi csodát átéltem, amennyit meg sem érdemeltem. Persze a nagy részére lehet mondani: véletlen. Ez megint a HIT része a dolognak.

A személyes Istenkép, az megint más téma... mert az remek és valóban hasznos, ha felismerjük, hogy van egy szerető, irgalmas, jóságos és mindenható Isten... de mégis, milyen is Ő?
A különböző felekezetek különböző irányból közelítik meg ezt a kérdést, de valójában olyanok vagyunk, mint amikor egy csoport vakot odavisznek egy elefánthoz, és miután megtapogatták, megkérdik tőlük: mi az elefánt?
Az első azt feleli: az elefánt egy cső!
A második azt: az elefánt egy oszlp!
A harmadik ezt: az elefánt egy fal!
A negyedik: az elefánt egy vékony, mozgó kis kötél!
Akkor most melyik? De a lényeg nem az, hogy a legjobban definiáljuk az Urat! A lényeg, hogy tegyük amit tanított és kért tőlük! "Ha a legkisebbekkel megcselekedtétek, velem tettétek!"

Ha eszembe jut valami, talán még írok... mindenesetre elismerésem a témaválasztáshoz!

Carlota 2012.09.16. 10:46:38

Személyesen reagálok a kommentedre :)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.10.01. 22:36:43

xinaf.blog.hu/api/trackback/id/4798562

Ajánlom figyelmedbe. "A hit cselekedetek nélkül halott!"

FarkasAgmand 2012.10.20. 10:48:39

Nem az a kérdés, van-e Isten, mert Isten maga a létezés. Miért kérdeznéd, hogy létezik-e a létezés? A kérdés csak az, hogy te képes vagy-e érzékelni.
/Osho/ www.boldognapot.hu/cikkek/480/egyformake-az-emberek-lelkei

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.10.21. 21:32:01

@FarkasAgmand:
A kérdés, hogy milyen az Isten. Carlota ezt írta:
"Tudom, hogy van Isten és tudom, hogy szeret engem."
Isten pedig inkább maga a szeretet.

Carlota 2012.10.26. 15:35:01

@Xinaf: Bizonyos szinten igazad van egy részt tényleg az a kérdésem, milyen Isten, másrészről az is kérdés valóban, hogy mennyire vagyok képes én érzékelni őt. :)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.10.26. 21:38:39

@Carlota: Miért, a levegőt mennyire érzékeled? :) Semennyire. De ha egyszercsak nem lenne, na azt megéreznéd :D

Carlota 2012.10.26. 22:38:10

@Xinaf: Ezzel nem teljesen értek egyet. Ha teleszívod a tüdőd, érzékeled, hogy valamivel teleszívtad. Ugyanez, ha kifújod. Ha erősen fújsz, levegőt fújsz. Ha a kezed a szád elé rakod és úgy fújsz még valami érintést is érzékelsz a bőrödön. Ellenben annyira természetes hogy van, s ráadásul valóban nem egyértelműen érzékelhető (nem látod, nem tudod megfogni, szagtalan), hogy nem is feltétlen tudod állítani, hogy van, s hogy érzékelhető. Eszedben sincs ilyet állítani, mivel eszébe sem jut az embernek, hogy van. Mégis, a képességed megvan rá, hogy érzékeld, s ha a legtermészetesebb dolgokra odafigyelsz akkor érzékelheted is, sőt ezáltal jobban megismerheted.
Kicsit szerintem ilyen Isten is. Lehet őt érzékelni, de annyira természetes a jelenléte, hogy eszedbe sem jut ezt felfogni. Pedig ha megteszed, ha eljutsz a felismerésig, hogy van, akkor elkezdheted megismerni is. S azt hiszem ez a kérdés nálam. Tudom, hogy van Isten, hisz mondták, ebben élek. Elkezdtem végül is érzékelni őt. De vajon hol tartok? Eljutottam vajon a felismerésig, hogy a teleszívott tüdő és a levegő összekapcsolódik, s megértettem, hogy elengedhetetlen az élethez, hiszen már tapasztaltam a hiányát is vagy még mindig csak ott tartok, hogy fújkodom ki a levegőt.

Bocs ha valamit nem értesz, megint felment kicsit a hőm:)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.10.27. 15:40:11

@Carlota:
Nem tudom, szerintem Isten is érzékelhető. Most ez szentimentálisan fog hangzana, mert nem a szervünkkel, de mégis a szívünkkel lehet érezni.

Nagyon sokan mondták nekem azt a megtisztelő jelzőt, hogy én "jó ember" vagyok. Mert megteszek ezt, vagy azt. Ez nagyon kedves, és jól is esik, de ilyenkor sem figyelmen kívül hagyható: én ezeket a dolgokat azért csinálom, mert ÉRZEM azt a bizsergést, azt a valamit, aminek hatására megteszem, amit kell. Ami legyőzi a saját kényelmemet, vagy igényeimet.
Mert azok nagyon is vannak! Sokszor éreztem már úgy életem folyamán, hogy valamit nagyon nem akartam megtenni. Mert ezer dolgom volt, mert fáradt voltam, vagy mert én is a padlón voltam. De mentem, mert segítenem kellett, mert másnak nagyobb szüksége volt rám... és ez az erő, ami erre hajt, na ebben érezhető pl. kézzelfoghatóan az Isten.
Hogy hol tartasz? Itt nincsenek szintek, nem lehet eléggé megérteni és megérezni, és megélni az Istent! Minél inkább kell, folyamatosan. Erről írtam a Jézus imás bejegyzésemben is. Ne az érdekeljen, elég jó vagy-e, hanem csináld tovább, és néha nézz vissza, milyen voltál. Nem összehasonlítható a szinted a két évvel ezelőtti önmagaddal! És ez a lényeg!

Carlota 2012.11.08. 17:54:29

@Xinaf: Tulajdonképpen én is ide akartam kilyukadni, hogy Isten érzékelhető. Te kérdezted azt, hogy a levegő mennyire érzékelhető, ezzel úgy gondoltam arra célzol, Isten is ilyen.
A második felében végül is igazad van. Nem az a lényeg, mit értem el, mennyire csinálom jól, hanem, hogy szívvel lélekkel teszem-e.:)
süti beállítások módosítása