Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Ezer meg Ezer éve Keresem az Utam...

Hosszú az út melyen lépkedek...

2012. január 09. - Carlota

 ...talán néha túl hosszú... 

Kedves Olvasók! 

Ti akik diákok vagytok, tudjátok miről írok. Ti akik nem, remélem ti megértitek. 

Nem könnyű diáknak lenni. Mármint jónak.  

Fogtátok már kedves Olvasók az iskolatáskánkat? Nos itt kezdődik a dolog, na persze nem a súlyon van a hangsúly, hanem a vaskos könyveken. Ha jó diák vagy megtanulod. Nem csak úgy nagyjából, 3-asra vagy akár 4-esre. Nem! Csillagos 5-ös a kötelező, anélkül ásd el magad. 

Gondoltátok volna, hogy ez sem elég? A hivatalos tankönyv kívülről fújása? Nem ám! Tovább kell menni, plussz anyagokat tanulni. A tanulás a hobbid kell hogy legyen. Erről kell olvasnod, filmet nézned, beszélgetned. Az életed minden részébe bele kell, hogy ivódjon.  

Szociális élet? Na ne röhögtess, felejtsd el! Hogy jutott eszedbe? A péntek és szombat este a trehányoknak jár, a jó diák ilyenkor is tanul. Na jó, ő is kikapcsolódik, olvas valami tanulós témában, csak most ő választhat. Ha nagyon engedékenyek vagyunk, filmet néz.

Most arra gondoltok legalább a jó diák jókat alszik. Neem, ő most nagyot nevet ezen. Alvásra elfecsérelni az időt? Mikor este annyi zavartalan idő van az iskolai tudás megszerzésére? Maximum egy pár órát a szükség kedvéért, de a kora reggel már követeli a tanulást.

Na jó, most kérdezitek, de mi van az érzelmekkel? Hisz a jó diák is gyerek/tinédzser! Hát nem. A jó diák nem érez. Senki iránt semmit. A jó diák nem ember, hanem egy gép, mely úgy működik ahogy a felnőttek világa diktálja.  

Kedves Olvasók! 

Én nem vagyok jó diák. Én ember vagyok. Néha csodálom őt, hogy tud mindent a tudomány és az iskola oltárán feláldozni. Számomra bebiznyosodott ma reggel, hogy ez nekem nem megy. Próbálom őt utánozni, hiszen ezt várják tőlem, ahogy minden diáktársamtól, de nem megy. Tudom, jöhetnek azok a szövegek, hogy ez semmi amit mi élünk át, gondoljunk bele ebbe, vagy abba a helyzetbe. Vagy esetleg diákoktól, hogy túl lehet ezt élni, most mit rinyálok, stb. S igazuk is van, jó helyzetben vagyunk, de nehézben. Jó lenne ha ezt a világ is végre meglátná. Az átlag diák nem superman, hanem ember. És az is marad.  

Naponta látom diáktársaimat. Rengetegen okosak, erősek, tele vannak életkedvvel, és mégis, félek el fognak veszni. Velem együtt. Ne haragudjatok, hogy félig-meddig nárcisztikusan kijelentem, de még csak nem is mi tehetünk róla. Olyan rendszerbe próbálnak beilleszteni minket ahová egy életrevaló fiatal nem beilleszthető. Kérdem én, akkor mi a teendő? Letörni a szarvainkat és magunk ellenében beilleszkedni, vagy a társadalommal szembemenni, mely végül az első opciót fogja eredményezni, szerencsétlen esetben szerényebb körülményekkel? Hol van ebből kiút? 

Kedves Olvasók! Ha tudjátok, segítsetek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://carlota.blog.hu/api/trackback/id/tr523532825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mogyee 2012.01.10. 18:48:39

Nehéz helyzet, elismerem... de tudod, mit mondok mindig. Lehetne sokkal rosszabb. Értem én, erről is írtál, és hidd el, nálam jobban talán csak egy másik osztálytársunk érthetne meg téged :) És igen, azt is tudom, hogy talán neked a legnehezebb, hiszen odahaza talán tőled várják s leglehetetlenebb eredményt, de tudod, mit szoktam mondani... mindenkinek máshol, máskor és más a nehéz. Az élet egy olyan valami, amiből sosem lehet elegünk. Egyszer fenn, egyszer pedig lenn. Lesz ennél sokkal-sokkal jobb, és sokkal-sokkal nehezebb is. De tilos feladni, vagy kétségbne esni. Kapaszkodj abba, ami szép és jó - és ha körülnézel, te is rájöhetsz, hogy van ilyen bőven. Van egy kedvesed, akinek te vagy a mindene, szerető családod (még ha nagyok is az elvárásaik), barátaid, akiknek őszintén fontos vagy... gondolj ezekre, amikor nagyon nehéz. Senkinek sem könnyű, de mégsem adjuk fel. Emlékezz az egyik írásomra... legyenek álmaid, hogy legyen miért harcolnod! Ám nincs harc áldozatok nélkül, ezt te is jól tudod...
Hadd idézzek neked egy nekem nagyon kedves animéből... remélem, jól fogod érteni. Hadd mondjam ezzel neked: kitartást! A java még csak most jön...

"Mindig azt mondod, az emberek szánalmas, gyenge lények. De valójában te irigyled az embereket. Irigyelsz minket. Irigyelsz, mert bár igen, gyengék vagyunk és számtalanszor elesünk... de képesek vagyunk rá, hogy mindig újra és újra felálljunk, hogy megbocsássunk, és hogy a teljes pusztulásból mindig újrakezdjük."

És végül tudod, hogy megy ez... "A barátok táplálják egymás reményét. Nekik egyformán fontos a másik álma."

Nem őrizhetem helyetted az álmaidat, és nem harcolhatok helyetted értük... de ott leszek, hogy segítsek ebben a harcban. Ha megsérülsz, én támogatlak. Ha nem tudsz harcolni, fedezlek, amíg összeszeded magad. Ha fájdalmaid vannak, átveszek belőlük. Igen, nem vihetem helyetted a terheidet, nem őrizhetem a te álmaidat... de mindig ott leszek, hogy emlékeztesselek rájuk.

thotferi 2012.07.03. 12:59:23

"A gyermekeknek és fiataloknak a korábbinál lényegesen több időt kell az iskolában eltölteniük, de a legtöbb iskolában semmit se fognak tanulni. Ha mégis elsajátítanak bizonyos ismereteket, az meg se fogja közelíteni azt a mennyiséget, amit korábban kellett tanulniuk a diákoknak. Természetesen lesznek jobb környékeken minőségi iskolák a gazdagabbaknak, és ezekben valóban tanulniuk kell a diákoknak. Sőt e jobb iskolákban még fel is kell gyorsítani a tanulási folyamatot és az átalakulást.
A hosszú-távú nevelési program része az iskolaidőszak egész évre történő kiterjesztése, illetve egész napra való meghosszabbítása. E szerint nyár folyamán is lesznek szemeszterek, és a hosszú nyári szünidő a múlté lesz. A felnövekvő nemzedékek számára hosszabb időre lesz szükség ahhoz, hogy iskoláikat befejezhessék. Ami eredetileg az első fokozatú egyetemi képzéshez tartozott (bachelor degree) az a jövőben már csak újabb egyetemi fokozatok (master degree, illetve ph.D) megszerzése után lesz lehetséges. Ebből az következik, hogy az elnyújtott iskolázási időszak jelentős része csak üresjárat lesz. A kevés minőségi iskola azonban rendkívül igényessé válik.
Az iskola és a tanulás egész életén át végig kíséri a jövő emberét. De már gyermekkorban is az iskola ellenőrizni fogja a tanulók teljes életét. Csökkenteni kell a fiatalok spontán öntevékenységét és a sportolástól kezdve a szabadidő eltöltésének minden egyéb fajtájáig az iskolai szervezésnek és ellenőrzésnek kell meghatározó szerepet játszania. A minőségi oktatást végző iskolákban egyre nő a diákokra nehezedő nyomás, amellyel csak a legtehetségesebbek, a legállóképesebbek tudnak megküzdeni. Aki nem képes elviselni a nagy terhelést, az kihullik.
Az így kirostálódott diákok szervezett pszichológiai segítségnyújtásra szorulnak. Akik azonban segítségnyújtással sem képesek versenyben maradni, a perifériára szorulnak, és az "expendable"-nek, azaz feláldozhatónak, eldobhatónak minősítettek közé kerülnek. A tanulás élethossziglanná válik, és a felnőtteknek is folyamatosan tovább kell képezniük magukat. A rendszer gondoskodni fog újabb és újabb információkról a felnőttek számára, amivel lépést kell tartaniuk. Aki ezt az ütemet nem képes tartani, az már túlságosan öreg. Ez az egyik módja tudatni bizonyos korosztályokkal, hogy eljött az idejük a távozásra és itt az ideje, hogy bevegyék a "demise pill"-t, az elmúlást, a "méltóságteljes távozást" elősegítő tablettát."
mek.niif.hu/06800/06897/html/0410.htm

Úgy látom, te is ennek a világrendnek kezdesz a legtipikusabb áldozatává válni !
Azt javaslom költözzetek Boldogfalvára (Visnyeszépla), ahol nincs kötelező iskola, iskolába járás tanulás, munkahely, bejárás, pénz, idegesség, csak a Hunor-Magyar -féle egymást kiegészítő és segítő jóság.
boldogfalva.blogspot.hu/search?updated-min=2010-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2011-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=50

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2012.07.10. 01:31:44

Technikai szingularitás közeleg.
Poszthumán jövő. A selejt majd kipereg.

Versrovatunkat hallották.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2012.07.12. 02:31:42

@Carlota: A felező tizenkettes ősi magyar versforma. ;)

Carlota 2012.07.12. 10:46:30

Jajj, hát tudtam én!!! ;) A spanyolviaszt is magyarok találták fel! :)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.21. 11:14:47

Jól tudtad anyukám :

" Kézai: Magyar Krónika 11. része
Atilla nyugati hadjáratáról írt. IV. László magyar király udvarában élt ő 1290-ig udvari
papként írt a Spanyolországi hadjáratról, idézzük szó szerint:
„A sereg (Atilla) harmadik csapata pedig, amelyet Miramammona ellen küldtek, minthogy
megkésett és az ütközetben (Catalaunum) nem vehetett részt, ezért egész Etele (Atilla)
haláláig Katalóniában maradt és végre Katalónia lakosaivá lettek. Az idegen népességeken
felül ugyanis maguk a hunok 330 022-en voltak. Ezen hunok közül a seregben sokan
kapitányokká lettek akiket a hunok nyelvén ispánoknak hívtak. Később egész Hispániát ezek
nevéről nevezték el, bár azelőtt Catalauniának hívták”.
www.barikad.hu/hunok_hisp%C3%A1ni%C3%A1ban-20111128

www.magtudin.org/Tranger_Karoly_Europai_kapcsolataink.pdf

mezeinewsee 2012.07.25. 10:38:09

@bélaybéla: kinek érzed magad, amikor az "anyukám, apukám" megszólítást alkalmazod? Vagy olyan tahó vagy, hogy tényleg nem tűnik fel, hogy ez bunkóság?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.26. 18:05:55

@mezeinewsee:
Mezei nyuszika !
Többet kellene a Bibliát forgatnod, akkor tudnád mit mondott Jézus:
"És megérkezének az ő testvérei és az ő anyja, és kívül megállva, beküldének hozzá, hivatván őt.
Körülötte pedig sokaság ül vala; és mondának néki: Ímé a te anyád és a te testvéreid ott künn keresnek téged.
Ő pedig felele nékik, mondván: Ki az én anyám vagy kik az én testvéreim?
Azután elnézvén köröskörül a körülötte ülőkön, monda: Ímé az én anyám és az én testvéreim.
Mert a ki az Isten akaratát cselekszi, az az én fitestvérem és nőtestvérem és az én anyám."(Márk3,31-35)
Ezért a keresztények testvéreknek szólítják egymást, de nem idegen az sem, ha anyukának vagy apukának becézik a szeretteiket, ismerőseiket.

mezeinewsee 2012.07.26. 20:26:01

@bélaybéla: ne nézz minket hülyének! Te egyszerűen kioktattál valakit, akit egyszerű kamaszlánynak hiszel, így nyugodtan be lehet neki szólni.
"a keresztények testvéreknek szólítják egymást, de nem idegen az sem, ha anyukának vagy apukának becézik a szeretteiket, ismerőseiket." De idegen, a keresztények nem szólítják így egymást, csak testvérnek. Ráadásul te Carlotának nem vagy sem szerette, sem ismerőse. Légyszi, vegyél vissza a kioktató stílusból.
(Az meg vicces, hogy engem tanítasz a Bibliára, de hadd röhögjenek a többiek is...)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.26. 22:36:37

@mezeinewsee:
"Legtöbbjüket "mater"-nek (anyának) szólították eddig is. Ez nem gúnynév, hanem valóságot jelölő megnevezés. Mert anyának lenni nemcsak a szülés által lehet, hanem a megszületett élet teljes elvállalása által is. Az egész világ anyának nevezi a Nobel-díjjal kitüntetett albán apácát. "
alfaszovetseg.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=73

Lehet tehát anyának nevezni a soha életében gyermeket nem szülő nőket is tiszteletből.

mezeinewsee 2012.07.26. 23:07:16

@bélaybéla: Jól tudtad anyukám : az tehát szerinted a szerzetesnővér tiszteletteljes "anya" megszólítása... okos. Ha nem érzed cikinek ezt a magyarázkodást, vagy tényleg nem tudsz különbséget tenni, akkor nincs miről tárgyalni. (Egyébként a 18 éves apácát "nővérnek" szólítjuk. Anyának csak az idős, különösen tiszteletreméltó szerzetesnővért. Csak hogy tudd...)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.27. 00:09:08

@mezeinewsee:

mater
M
latin: anya, fogadalmas és tanítórendi apácák megszólítása, címe
www.adorans.hu/M

Megszólíthatom tehát a fiatal apácákat is imigyen.
Az anyukám pedig még tiszteletteljesebb, mint a szimpla anya, mivel egyben szeretet teljesebb is.
Én az anyukám megszólításban semmi dehonesztáló felhangot nem érzek.

mezeinewsee 2012.07.27. 09:47:56

Szerintetek tényleg nem érti, vagy játssza a hülyét?

Malkav 2012.07.27. 18:55:15

@bélaybéla: Nem fogom szépíteni:
BélaFeri, te egy tahó vagy. :)

Carlota 2012.07.27. 22:59:44

Jajj Feri, hát szeretsz?? Méghozzá ennyire?? :DDD

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.27. 23:31:17

Valaki szóljon már rá a kisöcsire, hogy szánalmasabb egy adag gilisztán egyensúlyozó csigánál, ami egy vödör takonyban pihenget...

(A "kisöcsi" nem dehonesztáló kifejezés, így szólítok minden pofátlan kamaszt, aki nem tudja, hogy kell rendesen és tisztelettudóan viselkedni.)

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.28. 21:10:51

@Xinaf:
A "kisöcsi"dehonesztáló, mert lealacsonyító lehet ,ellenben az anyukával és apukával, amely felmagasztal , mert szülőként tekinti és tiszteli a másikat.@Carlota: Miért ne szeretnélek ? Ennyire!

mezeinewsee 2012.07.28. 22:02:15

TÉNYLEG nem érti!!!
@bélaybéla: Megmagyarázom, hátha úgy menni fog. Anyukámat anyukámnak hívni: szép dolog. A szomszéd nénit vagy a tanító nénit anyukámnak hívni: hülyeség, hülyének is néz miatta. Ismeretlen, fiatal lányt anyukámnak hívni: sértés, beszólás.
A legtöbb utcai bezsólás is így kezdődik: "na figyelj, anyukám..." Vagy lehet, hogy te is így szoktál ismerkedni?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.28. 22:23:06

@mezeinewsee:
Az anyukám szó alkalmazásánál a döntő a hangsúlyozáson, hanghordozáson van.
Lehet sértő, ha olyan éllel mondjuk ki a szót, de lehet szeretetteljes , megtisztelő , ha szelíden, lágyan közöljük a nővel "anyukaságát". Természetesen ezt írásban nehéz megkülönböztetni.

Malkav 2012.07.28. 23:08:30

@bélaybéla:
...nem beszélve arról, hogy idegennel szemben alkalmazni ezt a kifejezést tahóság. De a lényeget tömören már leírtam. :)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.28. 23:24:49

Látjátok? :) Ő nem bunkó, ő olyan mélységesen tisztel titeket, hogy az sem zavarja, ha fiatal nőként egyértelműen kéritek: ne használjon ilyen kifejezést rátok, mint "anyukám". Őt nem zavarja, hogy titeket zavar, mert ő tisztel titeket, kis butusok! Szerencsétek van, hogy a Magyarság Árpádsávos Szuperhőse megtisztel titeket ezzel a megszólítással, ezáltal is egy rangra emelve a legtiszteletreméltóbb apácákkal. Mert ő ennyire tisztel titeket. Hogy teljesen figyelmen kívül hagyja, amit szép szóval kértek tőle.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.28. 23:32:35

@Xinaf:
Én is kértem sok mindent tőled, de sz@rtál rá.

Carlota 2012.07.28. 23:48:01

@bélaybéla: Én viszont még nem kértem tőled semmit. Most egy dolgot viszont szeretnék, csúnya szavakat ne használj kérlek a blogomon. Előre is köszönöm! :)

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.29. 00:21:42

@bélaybéla:
Tudom, úgy volt, nem reagálok rá. Nem is fogok, de itt egy óriási tévedést talán még el tudom oszlatni:
Nem én jöttem hozzád, te jöttél hozzám. Tehát elsőnek neked illene betartanod a mások szabályait, és csak utána másoknak a tiedet.

Ha én bemegyek a lakásodba, bár nem hívtál (még ha nyitva is van az ajtó), és sáros bakancsomba bevonulok a nappalidba, majd kioktatlak arról, hogy illik viselkedni másokkal szemben, jogosan akadsz ki.
Ha ezek után szólsz, hogy a bakancsot le kéne venni, mire én válaszul közlöm, hogy "mi van akkor ha ezt mondod? Én majd leveszem, ha úgy tetszik!", majd beletörlöm a frissen vásárolt szőnyegedbe a sarat, és ezek után közlöm, hogy neked nincs jogalapod bármit kérni, mert én kértem tőled frissítőt, és nem adtál... hát nem lesz igazam.

Érdemes ezen elgondolkodni, bár teljesen biztos vagyok benne, hogy nem fogod fel az analógiát. Ezért sem fogok ez után válaszolni neked ismét.
De vigasztal, hogy rajtad kívül MINDENKI érteni fogja, hogy mit akartam kifejezni a lakásba bemenős hasonlatommal :D

Malkav 2012.07.29. 00:28:49

Ezt egyedül ThotBélayFeriBéla nem érti meg. :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.29. 16:58:05

@Xinaf:
Nagyon súlyos amnéziában szenvedsz, mert te hívtál meg a blogodra annó.
Ott folyamatosan sértegettek, nem csak engem, hanem Szántai kutató urat is , aztán ez folytatódik a mai napig nyuszika blogján . Most még nektek áll feljebb és még ti vagytok megsértődve annak ellenére, hogy én senkit sem sértegetek. Tipikus zsidó mentalitás ez : ők mindent megengedhetnek maguknak, mások meg semmit, még csak pisszenni sem szabad , mert aki pisszen az már antiszemita tömeggyilkos.
Tudtam én, sejtettem, hogy zsidókkal állok szemben.

Carlota 2012.07.29. 17:03:38

És nem szereted a zsidókat?:(

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.29. 17:09:01

Szegény téved. Én nem zsidó vagyok, hanem cigány :D

Carlota 2012.07.29. 17:14:55

És a cigányokat sem szereti? :(

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.29. 20:21:05

Ezt így en bloc nem mondhatom, hogy nem szeretem a zsidókat, meg a cigányokat, mindenesetre az biztos, hogy jóval többet nem szeretek, mint amennyit igen, bármennyire is próbálkozom ezzel.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.29. 21:25:26

Nocsak! Ez egy teljesen normális, értelmes hozzászólás volt! Sokkal kisebb lenne az ellenérzésem ezekben a vitákban, ha több ilyen stílusú hozzászólást olvashatnék!

mezeinewsee 2012.07.29. 22:04:11

@bélaybéla: az én blogomon ki bántotta Szántai urat? Még téged sem bántanak, Alister is nagyon visszafogja magát!
És mikor engedhettek meg a blogomon mindent maguknak a zsidók? Mikor bántott ott bárkit egy zsidó? Alig van zsidó ismerősöm, és azok meg nem kommentelnek!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.29. 22:51:59

@mezeinewsee:
Ki beszélt a te blogodról ?
Ez a blog sem a tiéd.
Te azt mondtad, hogy téged nem zavar a nyuszika. Anyukámnak meg nem téged neveztelek, hanem carlotát, aki nem méltatlankodott e miatt, csak te. Egyszerűen nem értelek benneteket, mert úgy tűnik, teljesen össze vagytok zavarodva.

mezeinewsee 2012.07.29. 22:59:46

@bélaybéla: nézd meg, mire reagálsz...
"Ott folyamatosan sértegettek, nem csak engem, hanem Szántai kutató urat is , aztán ez folytatódik a mai napig nyuszika blogján . Most még nektek áll feljebb és még ti vagytok megsértődve annak ellenére, hogy én senkit sem sértegetek. Tipikus zsidó mentalitás ez : ők mindent megengedhetnek maguknak, mások meg semmit, még csak pisszenni sem szabad , mert aki pisszen az már antiszemita tömeggyilkos."
Én erre reagáltam. Most olvasd vissza, amit írtam, és látod, hogy értelmetlen volt a reakciód.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.29. 23:11:30

@mezeinewsee:
Nem zsidókról beszélem, hanem zsidó mentalitásról, amely sajnos áthatja sok esetben a judeo-keresztény felekezetek tagjait is.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.29. 23:33:03

NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! Tudjátok mit láttam nemrégiben fürdés közben???? NEM! EZ lehetetlen!
De sajnos igaz... eltűnt az előbőröm. Eddig még megvolt, de most eltűnt!
A bőröm kifakult viszont, és megnőtt az orrom. Eddig cigány voltam, de átalakultam zsidóvá!
Elég nagy bajban vagyok... ugyanis ellenállhatatlan vágyam támadt meggyalázni a magyarság legfontosabb ünnepeit és hőseit. Szerintetek van rá mód, hogy magyar legyek? Vagy megint cigány? Eredetileg úgy emlékszem, katalánként láttam meg a napvilágot, de sajnos az csak rövid időszak volt. A legboldogabb talán akkor lehettem, amikor Dél Koreai voltam, de az a boldog idő sosem tér már vissza...
Utálom, hogy folyton át kell alakuljak :( Ráadásul hiányzik az előbőröm. :(

Malkav 2012.07.29. 23:50:03

@Xinaf:
Na majd akkor hogy meglepődsz majd, amikor lesül a bőröd, megnyúlsz és elképesztő tehetséggel kosárlabdázol... XD

Mogyee 2012.07.30. 02:42:47

Ez a nem mindegy, nem a lila haj... és az internet csodájának hála, ismét elérkezett közénk Ő! Ő, aki tudatlan elménk mocsarát megvilágítva az árnyékból a fényre hoz bennünket! Ő, aki hazavezeti eltévelyedett lelkünket, s mindezek mellett nem átallot még szeretni is bennünket, szívtelen, agyatlan, lelketlen, belülről rothadó embernek csúfolt hússzármazékokat.

@bélaybéla: Nem is tudom elmondani, milyen hálás vagyok neked. Tudod, mióta tothferi eltűnt az életünkből (többé-kevésbé, és inkább az utóbbi), és már nem fürödhetek tudásának kisugárzó dicsfényében, nem találtam a helyem ezen a mocskos és kietlen világon. (Mert bár tothferi mester hagyott irományokat ránk, én azt a szerencsétlen, tök üres fejemmel nem foghatom fel. Megérted, ugye?) Mielőtt te megérkeztél volna, elhittem, hogy a világ egy kegyetlen hely, ahol ha valaki "anyukámnak" szólít az utcán, akkor vagy a pénzemet akarja, vagy megerőszakolna. De hála a jó égnek, még éppen időben érkeztél! Az utolsó utáni pillanatban megragadtad félelemtől reszkető kezemet, és az élet csodás oldalára húztál, ahol minden ember anyunak és apunak szólítja egymást (hiszen mi mást tehetnének szeretetük kifejezésére?), ahol a cigányok és a zsidók is szeretere találnak (kivéve néhány szerencsétlen, akik nem fértek bele a kvótádba. De hát, ez legyen az ő problémájuk, nemde?) és ahol a spanyol viaszt mi találtuk fel. (Kérdés, akkor miért nem magyar viasz? Ne, ne is válaszolj, tudom már! Ez mindössze népünk végtelen szerénységének a következménye. Csupán átengedtük a névválasztás jogát szegény lúzer spanyoloknak, hogy valami sikerélményük is legyen az életben. Ez olyan nemes... szipp!)

Szóval csak hálával tartozom irányodba, de tényleg. Bírlak, apukám! Ja igen... azért ha legközelebb anyukámnak szólítasz, én meg leverem a vesédet (pusztán a rossz emlékek miatt), azért nincs harag, ugye?

Tiszteletem!

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 12:57:26

@Mogyee: Nem emlékszem, hogy téged bármikor is anyukámnak szólítottalak volna.
Ha ezért levered a veséjét valakinek, akkor gondolj arra, amikor Jézus nevezte anyjának az őt hallgató hölgyeket. Mi lett volna, ha te lettél volna előző életedben ott, akkor szegény Jézus levert vesével hogyan tudta volna elhordozni a keresztjét ?

Carlota 2012.07.31. 17:53:05

@Mogyee: Csak engem szeret ennyire! :P
@bélaybéla: De, bevallom én ezt nem értem. Szóval , hogy szereteted kifejezd irántam anyukámnak szólítottál. De aztán azt mondtad zsidó vagyok. És azt is mondtad, hogy te a legtöbb zsidót nem szereted. Van akit igen, de nem mindenkit. Én mivel érdemeltem ki, hogy így szeress?

Mogyee 2012.07.31. 20:22:43

@bélaybéla: Na egy kicsit elkalandoztunk... én alapvetően arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy sajnálatos módon a mai világban az "anyukám" megszólítás elég negatív visszhangot kap. Teszem azt, a mindannyiunk által ismert munkások is előszeretettel dobálóznak ezzel a jelzővel, amikor egy általuk csinosnak tartott hölgy elvonul az utcán - arról nem is beszélve, milyen szívesen egészítik ki különböző feltételes módú igékkel. Ebből kifolyólag sajnos az embernek nem az az első gondolata, hogy végtelen szeretetedet akarod ebben a fomrában nyilvánosságra hozni. Példának okáért békésen bandukolok az utcán, mire szembe jön velem egy fekete bőrű testvérem. Én valóban szimpatikusnak találom, és úgy vélem, ezt a legjobban a "Szia, te nigga!" köszönésemmel tudom az értésére adni. Hiába minden jóindulatom és szeretetem, valószínűleg ő inkább sértőnek és bántónak fogja érezni - pedig én nem így akartam...

Tudod, ha megfogadod a tanácsomat (bár miért is tennéd? hiszen én csak egy bunkó zsidó volnék, ugye), akkor legközelebb elővigyázatosabban választos meg a szavaidat. Mert persze, akik ismernek téged tudhatják, hogy te ezzel a kifejezéssel a legmélyebb szeretetedet nyilvánítod ki - a többieknek viszont csak egyszerű bunkóságnak tűnik. Javaslom, mielőtt egy kevésbé ismert - vagy ezek szerint erősen félreértelmezett - köszönésformát használsz, tájékozódj, az adott körökben mi a szokás. Mert ugye köszönhetek én a legnagyobb jóindulattal "Dicsértessék a Jézus Krisztus" formulával zsidó körökben is, csak nem biztos, hogy díjazni fogják.

Emellett még csupán egy logikai difi... ugye említetted, hogy Carlotat végtelen szereteted miatt nevezted "anyukám"-nak. Ez oké... de mi lenne, ha Carlota zsidó lenne? Akkor - a szavaid szerint - már nem is annyira szimpatikus, ez esetben viszont érvényét veszti az érvelésed. Nem tudom, te hogy vagy vele, de a legkedvesebb személyeknek szánt megszólítással én nem szoktam vaktában lövöldözni. Persze, én egy szívtelen, szeretet nélküli ostoba cigány-zsidó vagyok meglátásod szerint. Az, hogy egyik kategóriába sem tartozom, teljesen mellékes. A lényeg, hogy elkönyveltél valaminek, anélkül, hogy ismernél...

Emellett, ha jól emlékszem, Jézus azt mondta: "szeressétek felebarátaitokat és ellenségeiteket, úgy, mint önmagatokat!" Na mármost... a nyilatkozataid szerint a cigányok és a zsidók nálad egy harmadik kategória?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 20:56:38

@Carlota: "Azzal érdemelted ki", hogy még nem ismerlek. A szeretetet ugyanis nem kell kiérdemelni, kiérdemelni csak a haragot és unszimpátiát lehet.
@Mogyee: Tudom, hogy te vagy nyuszika !
Én azért mertem anyukának szólítani carlottát, mert ha igazán keresztények vagytok, akkor nektek tudnotok kell, hogy Jézus hogyan szólította meg a női hallgatóit. Ezért eleve azt vélelmeztem, hogy nem értitek félre, hanem felismeritek benne Mesteretek hangját.

Mogyee 2012.07.31. 21:04:25

@bélaybéla: Ez igazán megtisztelő, de ki kell ábrándítsalak. Mezeinewsee és én két teljesen különböző személy vagyunk, még csak korban sem találtad el :) Ha nem hiszed, járj utána! (nevemre, blogom is van ám...) De azért mosolyogtam ezen egy jót :)

Mind szép és jó, amit leírtál. Be is látom, hogy van benne igazság, szép dolog, ha valaki még ilyen naivan tudja szemlélni a világot. Ezt nem bántásnak szánom. Tényleg irigylem... de te meg kérlek azt lásd be, hogy az én kegyetlen világszemléletem szerint nekem is igazam van. És téma itt lezárva (részemről).

Viszont az utolsó feltett kérdésemre nem kaptam választ. Tényleg érdekelne, hogy ha már ennyire Jézus szavaival élsz (amivel semmi baj nincs), akkor bizonyos parancsait meg átugrod?

mezeinewsee 2012.07.31. 21:11:12

@bélaybéla: részemről is megtisztelő, de nem én vagyok Mogyee. Elválaszt minket majdnem 20 év (többek között). Ráadásul én nem is szoktam váltogatni az identitásomat... tényleg, te miért váltogatod a Ferit és a Bélát?
A tárgyra térve: Jézus mondja: "Aki teljesíti mennyei Atyám akaratát, az mind testvérem, nõvérem és anyám." (Mk 3,35). Ez szerinted azt jelenti, hogy Jézus így szólt a bűnbánó asszonyhoz: "Na figyelj, anyukám!"?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 21:37:39

@Mogyee:
Mely parancsait ugrom át ?
Jézusnak csak egyetlen parancsa van és nem több.
@mezeinewsee:
Imigyen szólott Jézus az egyik asszonyhoz: "Nem jó elvenni a gyermekek kenyerét és odadobni a kutyáknak !"

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 21:50:10

@mezeinewsee:
Mit nem értesz ? A kereszténység nem szirupos dzsembori!

mezeinewsee 2012.07.31. 21:56:09

@bélaybéla: és ki írta, hogy az? Szerinted Jézus "anyukámozta" a női tanítványait. Szerintem nem (ez a gusztustalan becézgetés lenne inkább a szirupos).
(Mellesleg az említett asszony lányát meggyógyította Jézus... csak hogy ne kiragadjunk részeket).

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 21:59:01

@mezeinewsee:
Jézus volt amikor anyukámozta ! Te is tudod !

mezeinewsee 2012.07.31. 22:05:26

@bélaybéla: írd ide légyszi a helyet, amikor anyukámozott Jézus!

mezeinewsee 2012.07.31. 22:10:06

@bélaybéla: egyébként a kérdés marad: "miért váltogatod a Ferit és a Bélát?"
Csak azért kérdezem, mert az egyenes ember nem bújik más identitás mögé...
Ja, és az egyenes ember, ha téved, elnézést kér...

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 22:13:24

@mezeinewsee: "És Kinyujtván kezét az õ Tanítványaira, monda: Ímé az én Anyám és az én testvéreim!

" Mert a ki cselekszi az én mennyei Atyám Akaratát, az nékem fitestvérem, nõtestvérem és Anyám."
(Mt12,49-50)
Csak nehogy most azon akadj fenn, hogy az anyám és az anyukám nem ugyanaz, mert ennek már nincs jelentősége.

mezeinewsee 2012.07.31. 22:23:03

@bélaybéla: hát a polihisztorságod ahhoz nem elég, hogy magyarul is megtanulj...
Szerinted a fenti idézet azt jelenti, hogy Jézus leanyukámozta a nő tanítványokat? Ha igen, akkor remélem, nem állsz érettségi előtt, mert ott szövegértés is van.

A többit másolom: egyébként a kérdés marad: "miért váltogatod a Ferit és a Bélát?"
Csak azért kérdezem, mert az egyenes ember nem bújik más identitás mögé...
Ja, és az egyenes ember, ha téved, elnézést kér...

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 22:37:24

@mezeinewsee:
Látom, még mindig nem érted és értetlenkedsz! Jézus kutyának is nevezett egy asszonyt, meg anyámnak is mondotta tanítványait, de ördög atya gyermekeinek is nevezett némelyeket.
Láthatod tehát , hogy nincs megkötöttség, mindig úgy lehet nevezni a másikat, ahogyan az éppen megérdemli.
Bélaybéla Thotferi ikertestvére, tudod : Hunor-Magyar. Jézusnak is van ikertestvére. Azért hívtam segítségemre Bélaybélát, mert egy másik blogról Thotferit kitiltották, azóta mindig egymást segítik és egymásnak háttársai: arkadas.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.07.31. 22:43:13

@bélaybéla:
"Azért hívtam segítségemre Bélaybélát, mert egy másik blogról Thotferit kitiltották, azóta mindig egymást segítik és egymásnak háttársai: arkadas. "

Tehát skizofrénia. Szerintem ha előre látták volna, mit okoz egy egyszerű kitiltás, sokkal kevésbé lettek volna szigorúak :(

mezeinewsee 2012.07.31. 22:48:17

@bélaybéla: "mindig úgy lehet nevezni a másikat, ahogyan az éppen megérdemli. " Ez azért elég vad... De tudom, hogy nem gondolod komolyan.
"Jézus kutyának is nevezett egy asszonyt" Ez nem így volt. Kutyához hasonlította, nem kutyának nevezte. Ismét szövegértés...

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 23:00:00

@mezeinewsee:
Ha kutyához hasonlítanak, vagy kutyának neveznek mi különbség ?

mezeinewsee 2012.07.31. 23:05:19

@bélaybéla: Megpróbálom egy példával megvilágosítani.
"Olyan vagy, mint egy kutya: hűséges, odafigyelő."
"Te kutya!"
Szerinted ugyanaz a kettő?

Carlota 2012.07.31. 23:11:47

Oh, Te Jó Ég! ...

mezeinewsee 2012.07.31. 23:14:40

@Carlota: ha álljunk le, egy szavadba kerül :D

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 23:22:48

@mezeinewsee:
Jézus sem magyarázta!
Ha nincs kiegészítő magyarázat, akkor nincs különbség sem.

mezeinewsee 2012.07.31. 23:34:10

@bélaybéla: vaslogika...
No, akkor egyszerűbben: "Imigyen szólott Jézus az egyik asszonyhoz: "Nem jó elvenni a gyermekek kenyerét és odadobni a kutyáknak !"" nem egyenlő azzal:
"Imigyen szólott Jézus: te kutya vagy."
Így már érthető?

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 23:47:39

@mezeinewsee:
Szerintem meg ugyanaz,
mert a nő is magára vette, és azt mondta:"De hiszen a kutyák is esznek a morzsákból, amelyek uruk asztaláról hullanak."
Különben meg nincs értelme ezen rágódni, mert máshol meg Jézus hasonlat nélkül kimondta, hogy ki kicsoda, ha úgy gondolta.

bélaybéla · http://odamondogato.blog.hu 2012.07.31. 23:55:30

Most pedig szeretnék elköszönni, mert a felvilágosító munkámat befejeztem.
Azt szerettem volna, ha a szellemi körülmetéltségeteken egy kicsit enyhítsek, és a Káin-Ábel, Romolus(Romlás)-Rémus (Rémes) útjáról a Hunor-Magyar ösvényére vezesselek benneteket.
Remélem, sikerült is egy kicsit!
Köszönök mindent, távozok a blogról, egy év múlva esetleg újra visszajövök, ha az égi utak megengedik és erre vezetnek a csillagösvényen.
Üdv: Bélaybéla-Thotferi

Malkav 2012.08.01. 10:29:08

Köszönjük, hogy jelen voltál ThotBéla, reméljük azt is, hogy lesz olyan fontos tennivalód egy év múlva, hogy nem lesz időd ide, vagy közösségünk egyéb blogjaira visszatévedni.
Dávidi és Jonatáni barátsággal köszön tőled: Malkáv :D

Carlota 2012.08.01. 16:37:38

Pedig úgy szeretett...hüp...hüp :'(

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2012.08.01. 18:06:40

Hogy mennyire nem fog hiányozni...

Mogyee 2012.08.02. 02:03:46

Na jó, szeretett testvérünk utolsó kommentjén sírva röhögtem. Remélem, egy év múlva a csillagösvényt útlezárás miatt a Plútó felé terelik.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2012.08.06. 22:26:12

//OFF: Szinte már majdnem kíváncsi vagyok rá, hogy az ápolók fedezték-e fel, hogy az egyik beteg illegálisan használja az egyik számítógépet, vagy tényleg egy idegen bolygóról érkező hekkertámadás kísérőjelenségéről van-e szó... de csak szinte.//
süti beállítások módosítása